Press "Enter" to skip to content

אי התאמה אישיותית

לכל דבר יש השלכה גם על הנהיגה

יש מצבים בחיים בו למעשים שאתם עושים יש הלשכות גדולות גם על תחומים אחרים שלדעתכם לא קשורים זה לזה אך מבחינת המערכת כל המידע עובר ויהיו לכך השלכות חמורות. אחד התחומים שיכולים להיות מושפעים מגורמים שונים זו הנהיגה. אנחנו לוקחים את רישיון הנהיגה שלנו כמובן מאליו אבל חייל שיצא מהצבא על נפשי או אישה שתבעה את ביטוח לאומי לאחוזי נכות יכולים למצוא את עצמם בלי רישיון הנהיגה שלהם על סמך אי התאמה אישיותית. אי התאמה אישיותית היא כל מצב בו המכון הרפואי לבטיחות בדרכים מחליט כי אותו נהג לא כשיר לנהיגה מסיבות שונות שיכולות להיות אישיותיות ולאו דווקא רפואיות.

רוצים לערער? יש לכם 30 יום

אם החלטתם שאתם לא מקבלים את החלטת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים שקבע לכם אי התאמה אישיותית, דבר הגיוני כשרישיון הנהיגה שלכם מונח על הכף, כדאי שתדעו שיש לכם עד 30 ימים מרגע קבלת ההחלטה ועד להגשת הערעור. לאחר 30 הימים תאלצו לגשת לבדיקה חוזרת שיכולה לקחת לפחות שנה ושלושה חודשים לאחר כל הבירוקרטיה הסבוכה שטמונה בתהליך. אי התאמה אישיותית לא תמיד מובנת לנהג שנפסל רישיונו אך חשוב למהר לערער ל-ועדת ערר שנמצאת בתל השומר.

מומלץ להתייעץ עם עורך דין מומחה

גם אם נראה לכם די ברור שאי התאמה אישיותית היא החלטה שגויה לגביכם אסור לכם לפנות ל-ועדת ערר לבדכם ומומלץ שתעשו זאת בעזרת עורך דין תעבורה מוסמך. עורך דין יודע כיצד להתמודד עם המערכת, יודע אלו חוות דעת וממצאים רפואיים או פסיכולוגיים צריך לגייס למטרת החזרת הרישיון ובכל טעות הכי קטנה יכול להיות שתשלמו בעוד שנה ללא רישיון וכסף רב בניסיון לקבל אותו.