Press "Enter" to skip to content

חדרי שינה מעוצבים – איך לעצב חדר שינה?

להאיר את החדר

לעיצוב חדר השינה תפקיד מרכזי ביצירת אווירה נכונה בבית ובחיים שלנו בכלל. כדי ליצור בבית חדרי שינה מעוצבים, החדר צריך להיות חלל מרגיע, נעים ורומנטי, והתאורה לוקחת חלק מרכזי בהשגת המטרה. לכן, כדאי להימנע מאהילים מגושמים שחוסמים את האור, או ערבוב נורות בצבעים שונים. בנוסף יש להימנע מתאורה לבנה בעלת אופי משרדי, מעיק ופלורסנטי. מנגד, מנורת עמידה לצד פינת הקריאה או מנורות קיר שתתלה על הקיר שליד שידת האיפור, ישדרגו משמעותית את האווירה בחדר. ככלל, בכל חדרי שינה מעוצבים יהיה אור צהוב ורך, שיוצר אווירה ביתית וחמה. כיום ניתן להשיג בצהוב גם את הנורות החסכוניות מהסדרה החדשה.

המיטה במרכז

בתור הרהיט הגדול ביותר בחדר, למיטה יש משמעות גדולה מבחינת התנועה בחדר. אנשים המנסים להרוויח עוד מקום לשידה, נוטים לדחוף את המיטה לפינה ומקבלים מראה מאולץ שנראה כאילו המיטה קיבלה עונש. לכן חשוב למקם את המיטה במרכז החדר, כדי שכל הלנים בחדר יוכלו לצאת ממנה ולהיכנס אליה בקלות. מומלץ שלא למקם את המיטה ממש מול דלת הכניסה לחדר, אלא לנסות למקם אותה מעט באלכסון, כחלק מתורת הפאנג שווי. הפאנג שווי מהווה היום את חוד החנית של חדרי שינה מעוצבים. פתרונות אחסון יצירתיים, כמו הוספת ארגז מצעים מתחת למיטה למשל, יכולים לעזור ליצור מראה של חדר שינה מרווח ומאוורר, גם אם מדובר בחדר שינה קטן.

הקיר האדום – הקיר האיום

בשנות ה-90 המוקדמות, מעצב אמריקאי ייסד זרם בעיצוב חדרי השינה שגרס כי נכון לצבוע את אחד הקירות בחדר השנה בצבע אדום. לטענתו, מדובר בצבע סקסי ולכן אם ימוקם במרכז חדר השינה, כשלזוג השוכב אפשרות לראות אותו מול עיניהם בכל רגע שהם שוהים בחדר, הדבר יעזור לעורר את התשוקה שלהם. אכן מדובר בתיאוריה מעניינת, ועוד לא נבדק באופן מספק האם היא נכונה או לא, אבל דבר אחד בטוח: מדובר ביציאה מפרופורציה. חדרי שינה מעוצבים לא צריכים קיר שלם בצבע אדום בוהק, שהוא צבע מעורר, ויכול לגרום לבעיות שינה. לכן למען הבריאות שלכם, וגם למען העיצוב, כדאי להימנע ממחווה כה גדולה לתשוקה.