Press "Enter" to skip to content

הסרת עין הרע


פחד מהתפארות ויהירות

התחושה שזכינו במשהו ואנו רוצים להתפאר בו משותפת כמעט לכל בני האדם. אנו תמיד רוצים להציג בפני הסביבה שלנו את ההישגים שלנו ואת מה שהרווחנו בחיינו. אך האם תמיד כדאי לעשות את זה? רבים מאיתנו לא חושבים על ההשלכות המיסטיות שיש לעניין ובסופו של דבר מוצאים עצמם מתחרטים שעשו זאת. הפחד מהתפארות במה שיש לנו נובע מעין הרע. עין הרע זו אמונה רבת שנים השייכת לכל התרבויות וניתן לראות שזה עניין המלווה את האנושות שנים רבות.


כיצד מתמודדים עם עין הרע?

כאשר אנשים מדברים על הישגים טובים שלנו, כמו הצלחה בעסקים, עושר, ילדינו ועוד, צריך לבקש מהם שייתנו עבור כך ברכה. אין הכוונה בברכה מסובכת והעניין יכול להיגמר באמרת "מזל טוב" . כמו שאנשים אחרים יכולים להטיל עלינו עין הרע כך גם אנו יכולים להטיל עליהם ויש להיזהר מכך. יש לחיות חיים מעט יותר צנועים ופחות ראוותניים, יש אנשים שקונים דברים בולטים רק כדי למשוך את תשומת ליבם של הסובבים אותם, אך הדבר מושך עימו גם עין הרע. יש להיזהר בדברינו ולזכור כי עלינו לסיים בברכה טובה עבור אותו אדם שאנו מתפעלים מהישגיו.


כיצד נסיר עין הרע?

עין הרע זו תופעה שבמהלך כל החיים אנו מנסים להתרחק ממנה בגלל ההשפעה שלה על חיינו. אפשר להאשים את העין הרע באסונות הקורים בעולם אך אין לכך הוכחה מדעית. אין תרופה או חיסון על מנת לבצע הסרת עין הרע, אך יש אמונות שבזכותן אנו מוגנים וניתן להימנע מכך – אנשים רבים הולכים עם חוטים אדומים כפי המקובל בקבלה, גם ענידת חמסות הוא דבר מקובל מאוד למניעת והסרת עין הרע. חיזוק האמונה הוא גם חלק רחב בהסרת עין הרע, האמונה נותנת לאדם כוח, ובכך כל דבר אחר מלבד אלוהים והאמונה בו מאבד מכוחו כמו עין הרע למשל. חשוב להיות אדם המסתפק במה שיש לו ולא לבצע הטלת עין הרע על הסובבים אותנו על ידי דברי קנאה. הימנעו מקבלת והטלת עין הרע תמיד.