Press "Enter" to skip to content

החשיבות של סיוע לניצולי שואה

המון ניצולי שואה זקוקים לסיוע מכמה סיבות מרכזיות. קודם כל, רוב ניצולי השואה הם כמובן בגילאים מבוגרים. בגילאים כאלה כבר קשה מאוד לשמור על הכנסה יציבה וגבוהה, בעיקר אם צריך לממן תרופות או סוגים שונים של טיפולים רפואיים. עבור אותם קשישים שמגיעים לגיל מבוגר ובוחרים לחיות בדיור מוגן, בבתי אבות או בקהילה, המשמעות של סיוע לניצולי שואה היא בעיקר כלכלית. זהו סיוע שאת התוצאות שלו ניתן לראות באופן מיידי והוא גם מעניק תחושת סיפוק.

עוד סיבה שבגללה יש צורך במתן סיוע לניצולי שואה קשורה למצב הרפואי שלהם. גם בלי קשר לגיל הכרונולוגי, המון ניצולי שואה נאלצים להתמודד עם ההשלכות של השתתפות במלחמת העולם השנייה או את הדרך הארוכה שהם עברו כדי לשרוד. במקרים אלו, יכול להיות שהפתרון של סיוע לניצולי שואה צריך להיות לא רק כלכלי אלא גם כזה שמבוסס על התנדבות.

היתרונות של התנדבות בקהילה לצורך סיוע לניצולי שואה

גברים ונשים בטווח רחב של גילאים מחפשים כיום איך לתת סיוע לניצולי שואה באופן שבאמת ישפר את איכות החיים שלהם. אז לצד כאלה שבוחרים להעביר תרומות, יש גם כאלה שמתמקדים בהתנדבות בקהילה. ההתנדבות יכולה להתאים בכל רחבי הארץ, היא מסייעת לניצולי שואה להתמודד עם בעיות יום יומיות ויש לה ערך מבחינת ההשפעה על התחושה ועל הביטחון.

מעבר לכך, התנדבות בקהילה לצורך סיוע לניצולי שואה היא הזדמנות מעולה ללמוד עליהם עוד. בסופו של דבר, מפגש אישי עם ניצולי שואה יכול ללמד כל אחד ואחת מאיתנו הרבה יותר מאשר כל ספר או סרט. אז אם רוצים לדעת עוד על ניצולי השואה, כל שנדרש הוא לבחור כיצד לסייע.