Press "Enter" to skip to content

שמירה על המשקל במהלך ההיריון ולאחריו

שמירה על המשקל במהלך – צריך בכלל?

הריון זהו שינוי מאוד גדול לגוף האשה. כל אשה שחווה הריון לעולם לא יודעת איך הוא יתחיל ומתי יסתיים. מה שכן, במידה ורוצים, ניתן לשמור על משקל גוף תקין ובריא במהלך כל ההיריון ואפילו אם את סובלת ממחלות כגון סוכרת הריון. אז איך עושים זאת? הכל כאן במאמר הבא.

את לא חייבת לעשת זאת לבד

אם אין לך את הידע, הכלים או אפילו את כח הרצון לשמור על המשקל בעצמך תמיד תוכלי להתייעץ עם איש מקצוע שיוכל להתאים לך תפריט דיאטה מותאם אישית לך ולחשקים שלך.

כמו כן ישנם הרבה מאוד תפריטים ברחבי האינטרנט אשר ניתן להיעזר בהם בחינם. אותם תפריטים נותנים מושג כללי של כמויות ואיך לחלק אותן במהלך היום.

אך אם זה לא מספיק עוזר לך, תדעי כי ישנם דיאטנים ודיאטניות המתמחים ומתמחות בהריון שיכולו לסייע לך בעת הצורך.

גם אם המשקל שלך תקין ואת פשוט רוצה להתאים תפריט בריא ומאוזן להריון תוכלי להתייעץ איתם וגם אם אובחנת עם סוכרת הריון הם יוכלו לסייע לך עם תפריט מתאים אשר יוריד ויאזן לך את רמות הסוכר בגוף.

אל תהיי קשה עם עצמך

לשמור על משקל זה דבר לא פשוט בין אם את בהריון ובין אם לאו. לכן אל תהיי קשה עם עצמך וגם אם את עוברת את משקל היעד שייעצו לך ללא לחרוג ממנו במהלך ההיריון, תדעי כי רוב הנשים חורגות בתקופה זו ואחר כך מתאזנות חזרה.

איך נוסחת קסם של ירידה במשקל ושמירה על משקל תקין, וצריך להתמיד ולהיצמד לתפריטים המומלצים אבל מחשבה חיובית וחוסר שיפוטיות כלפי עצמך יקלו עליך ברגעים קשים שבהם את מרגישה תסכול לגבי משקל הגוף שלך.

תזכרי שגם אם עלית הרבה – את הכל אפשר לרדת

לכן גם אם עברת הריון בו לא הצלחת לשמור על משקל תקין ועלית יותר ממה שחשבת או רצית, תדעי שלאחר ההיריון תוכלי לאט לאט, בזמן שלך לרדת חזרה את כל המשקל העודף.

אין יעד רשמי של כמה זמן מרגע שילדת את אמורה כבר לחזור חזרה למשקל תקין. זה לוקח זמן. לכן תהיי סבלנית ותיזכרי כי לגוף שלך לקח 9 חודשים שלמים לעלות במתינות במשקל ולכן הוא גם צריך את הזמן שלו על מנת לרדת בצורה נכונה ומאוזנת ללא דיאטות כאסח.

יש נשים שמדווחות שלקח להן שנתיים לרדת, יש כאלו שלקח להן 5 שנים לרדת וישנן כאלה שירדו תוך חצי שנה למשקל הרצוי.

משקל גוף הוא דבר מאוד אינדיבידואלי, והריון ולידה מלבד זה שהם מהווים שינויים פיזיולוגים בגוף האשה, הם מהווים גם שינויים נפשיים ורגשיים רבים, ולכן הירידה במשקל קשורה גם בהיבט הנפשי.

כל אשה צריכה את הזמן הנכון לה להחלמת הלידה שלה ואין לשפוט אף אחת על הבחירות שלה והתמודדות שלה עם המצב החדש אליו נקלע הגוף שלה.

הדבר נכון להריון ולידה ראשונים ואף להריון ולידה מספר 10 – אין זה משנה, מכיוון שכל הריון וכל לידה זהו סיפור חדש של נשמה חדשה שמגיעה אל העולם.