Press "Enter" to skip to content

פריצת דיסק צווארי

זיהוי התסמינים של פריצת דיסק צווארי

לא כל הכאבים באזור עמוד השדרה או הצוואר מעידים בהכרח על בעיה שנקראת פריצת דיסק צווארי. קשיחות וכאבים כרוניים בצוואר, הקרנה של הכאב לחלק התחתון של הגולגולת, הפרעות בתחושה בגפיים ובמיוחד כאשר קיימת הקרנה של כאבים לחלק החיצוני של המרפק או לגב כף היד, צריכים להדליק מנורה אדומה לאפשרות קיומה של בעיית פריצת דיסק צווארי.

בקרב מי נפוצה פריצת דיסק צווארי

לעומת בעיות בגב התחתון, פריצת דיסק צווארי הרבה פחות נפוצה ולרוב סובלים ממנה בני הגילאים 30-50 כאשר נימלולים, עקצוצים וחוסר תחושה חלקי באחד החלקים של היד, תעיד בצורה כמעט ודאית על פריצת דיסק מהסוג הזה. הכאבים בקרב מי שסובל מהתופעה אינם אחידים ועוצמתם מושפעת ממידת הלחץ שמופעל על הדיסק.

אילו בדיקות יש לעשות על מנת לבחון האם קיימת פריצת דיסק צווארי

על מנת לבחון האם קיימת פריצת דיסק צווארי, יש לעבור צילום רנטגן של עמוד השדרה שיכול להציג את רמת הכיפוף הטבעית של עמוד השדרה. צילום זה גם יחשוף את תופעת ההיצרות של המרווח שבו נמצא הדיסק, דבר הגורם לכאבים כרוניים. בנוסף, מומלץ גם לבצע בדיקת MRI שביכולתה להציג בצורה הברורה ביותר את היחס שבין הדיסק הפגום לשורשי העצב. בדיקת CT של עמוד השדרה נמצאת בשימוש לעיתים נדירות יותר ורק במקרים חריגים, כאשר הבדיקות האחרות לא סייעו במציאת הסיבה לכאבים.

כיצד ניתן לעמוד על מידת החומרה של פריצת דיסק צווארי

כאשר מדובר על פריצה לא גדולה, התחושה תהיה של נמלול או כאב קל בעת תנועה מסוימת באזור הצוואר. כאשר מדובר על בעיה חמורה יותר, החולה יחוש חולשה בשרירים באזור הצוואר והידיים. אבחנה מהירה וטיפול פיזיותראפי מתאים יכולים לסייע להעלמת התופעה ולחזרה מהירה לשגרת החיים ללא כאבים.