Press "Enter" to skip to content

משפחות נזקקות בארץ ובעולם

המספר המדויק של משפחות נזקקות כמובן אינו ברור ולמעשה אין שום דרך להגיע אליו בצורה חד משמעית. מצד שני, חשוב מאוד שכל מדינה תעקוב אחר המספר של המשפחות שנמצאות מתחת לקו העוני וזקוקות לעזרה. באופן הזה, ניתן להשתמש בנתונים על משפחות נזקקות גם על מנת להשוות בין המדינות וגם על מנת למצוא אסטרטגיה אפקטיבית להתמודדות עם המשבר.

במילים אחרות, המידע על משפחות נזקקות בארץ ובעולם הוא לא פריבילגיה. זה מידע קריטי עבור ממשלות שמעוניינות לעזור למשפחות שחיות בשטח שלהן לצאת ממעגל העוני, לייצר לעצמן עצמאות כלכלית ולהבטיח אופק תעשייתי. יתרה על כך, את הנתונים על משפחות נזקקות צריך לפרסם ולשמור עליהם שקופים. אמנם לא כל מדינה תסכים לעשות את זה, אבל החלטה כזו בהחלט יכולה לסייע לקבוע סטנדרטים מסוימים.

איך אפשר לדעת כמה משפחות נזקקות יש בכל מדינה?

האמת היא שקיים קושי מהותי בבדיקה של מספר המשפחות הנזקקות בכל מדינה. הקושי הזה נובע בראש ובראשונה מהעובדה שלא קל להסכים על השאלה מהן משפחות נזקקות לעומת משפחות אחרות, איפה בדיוק מציבים את קו העוני, מה הדרך הכי טובה לסייע לאנשים עם או בלי ביטחון תזונתי וכן הלאה. רק אחרי שמסכימים על הסוגיות הללו, ניתן יהיה לקבוע אסטרטגיה רחבה לגבי עזרה למשפחות נזקקות בארץ ובעולם.

החדשות הטובות הן שכיום המידע בין המדינות אכן עובר בצורה מהירה ויעילה יותר. אם בעבר היה צורך להגיע פיזית אל המדינות השונות כדי לקבל את המידע, הרי שכעת הוא קיים באינטרנט ופחות או יותר כולנו יכולים לגשת אליו. מכאן והלאה, כל שנותר לעשות הוא להמשיך לעקוב אחר הנתונים כדי להציע עזרה רלוונטית ואפקטיבית.