Press "Enter" to skip to content

טיפולי שיניים לילדים

אחד מן הדברים החשובים ביותר בבריאות הילד הוא ללמד אותם לשמור על הגיינת הפה כבר מגיל צעיר ללא כל צל של ספק, וכך למנוע ממנו נזקים בלתי הפיכים בהמשך החיים לאחר שיגדל. האמת היא כי על מנת לעשות זאת בצורה טובה ויעילה ביותר יש להיעזר במרפאת שיניים לילדים אשר נמצאת בקרבת הבית. מומלץ להביא את הילדים למרפאת השיניים כבר בין גיל שנה לשנתיים על מנת שרופא השיניים יבדוק את מבנה הפה של הילד כדי לדעת אם התפתחות השיניים נעשית כראוי או שניתן להבחין בבעיות כבר בשלב הזה ולטפל בהן בצורה מקצועית ביותר.

טיפולי שיניים אצל שיננית

אחד התפקידים של שיננית מרפאת שיניים לילדים הוא להדריך אותם בכל הנוגע להגיינת הפה והשיניים. כאשר אתם מביאים את הילד לראשונה למרפאת השיניים יבדוק הרופא את שיני הילד ולאחר מכן תופנו לשיננית. על השיננית להדריך את הילד באשר לצחצוח השיניים הנכון תוך כדי הדגמה וכאשר הילדים גדולים יותר היא תדריך אותם בשימוש עם חוט דנטלי וכדומה. בנוסף עושה השיננית ניקוי שיניים לילדים וכן טיפול פלואור למניעת עששת.

טיפולי שיניים שכיחים לילדים

רוב הילדים אינם זקוקים לקבל טיפולי שיניים מסובכים או מורכבים כמו השתלות שיניים וכדומה. לרוב הילדים צומחות השיניים באופן רצוי ואין לגעת בהם. הטיפולים השכיחים לילדים הם סתימות או טיפולי שורש וכן טיפול של יישור שיניים שאותם יש לעשות אצל אורטודנט מומחה. את הטיפולים יש לעשות במרפאה המתמחה בהענקת טיפולי שיניים לילדים ועל הרופא להיות מומחה ברפואת שיניים לילדים.

טיפולי שיניים במרפאת ילדים חיוניים תמיד

מרפאת שיניים לילדים שונה ממרפאה  רגילה בכמה דברים. המקום עצמו מעוצב בצבעוניות שמדברת אל הילדים וכל הגישה היא מאד חיובית ותומכת. צוות המרפאה רגיל בטיפולים לילדים והוא יודע כיצד לדבר ולהרגיע את הילד במידת הצורך. רופא השיניים במרפאות לילדים מומחה לביצוע טיפולי שיניים והדבר בא לידי ביטוי גם בידע ובנסיון שלו גם בכלי העבודה שלו. מומלץ להביא ילדים לבדיקת שיניים אחת לחצי שנה כדי למנוע טיפולים מסובכים ויקרים בעתיד.