Press "Enter" to skip to content

הסרת נקודות חן בלייזר

מהי נקודת חן ולמה להסיר אותה?

נקודות חן זה שם לא מקצועי למגוון נגעים ונקודות המופיעים על פני העור של אדם. נקודות אלו יכולות להופיע כבר בשעת הלידה, כאשר הן נפוצות יותר בגיל ההתבגרות ובגילאי העשרים והשלושים המוקדמים. על אף שמן המתעתע, רבים רוצים להסיר חלק מנקודות החן שלהן, משתי סיבות עיקריות. הסיבה הראשונה היא אסתטית – באם לאדם מפריעה מבחינה אסתטית נקודת חן, למשל באזור הפנים שלו, הוא יכול לפנות לטיפולי הסרת נקודות חן בלייזר. הסיבה השנייה היא רפואית – סוגים מסוימים של נקודות חן יכולים להיות למעשה גידולים ממאירים וסימנים לסרטן עור חלילה. במקרה כזה, הרופא המטפל ימליץ על הסרה של נקודת החן הבעייתית.

שיטות להסרת נקודות חן

כיום קיימות לא מעט שיטות להסרת נקודות חן, כאשר לכל אחת יש מאפיינים אחרים וכל שיטה מתאימה לנסיבות שונות. השיטה הראשונה והוותיקה היא הסרת נקודות חן בהליך כירורגי, הכולל חתך ותפרים במקרה הצורך. יתרונה של שיטה זו הוא בכך שניתן לדגום את נקודת החן בעת ההסרה ולשלוח אותה לבדיקה פתולוגית. שיטה נוספת היא הסרה באמצעות חנקן נוזלי, המקפיא את השומה וגורם לה לנשור. שיטה פופולארית וחדשנית במיוחד היא הסרת נקודות חן בלייזר. שיטה זו הולכת ונעשית נפוצה יותר בשנים האחרונות.

יתרונות בהסרת נקודות חן בלייזר

להסרת נקודות חן בלייזר יש יתרונות רבים, ומשום כך לא מפתיע ששיטה זו נעשית פופולארית יותר ויותר בישראל. הסרת נקודות חן בלייזר מלווה בתהליך הרדמה מקומי וטיפול קצר כמעט ללא כאבים. גם הליך ההחלמה הוא יחסית מהיר ופשוט, כאשר הצלקת שנשארת כתוצאה מהתהליך היא מינורית ביותר. שיטת הסרה זו נפוצה בעיקר בנגעים עדינים ושטוחים באזור הפנים.